Дистанційне навчання.2 курс.Мова


Українська мова
2 курс
Завдання для дистанційного навчання

  Любі мої студенти другого курсу!

Нехай разом із новим днем 
у ваш дім завітає чарівний промінчик сонця,
 що до щастя дарує ключик. 
Щодня бажаю вам у всіх справах везіння, 
у житті захоплення й насолоди, 
веселого, доброго сміху й  тривалого успіху!





Шановні студенти другого курсу! Нам із вами необхідно виконати програму з предмету. Вважаю, що ви вже готові до засвоєння наступної теми.

Зверніть увагу!

Протягом попередніх тижнів дистанційного навчання ви старанно виконували завдання з української мови, запропоновані вам на цьому блозі. Для зручності зворотнього зв'язку для вас відкритий курс на гугл класрум. 
Вам необхідно виконати наступне:
- усі завдання, які ви виконували в зошитах для робіт із української мови на період дистанційного навчання, фотографували й надсилали на мою електронну пошту чи вайбер, необхідно завантажити на відповідний курс на гугл класрум. Завантажувати слід не в хаотичному порядку, а послідовно. Для вашої зручності завдання скопійовані в тому порядку, в якому вони були розміщені на блозі. Завдання: завантажити виконані роботи в потік (у "ленту") вашого курсу під відповідними темами завдань  до 05.05. 
- Надалі наша співпраця відбуватиметься виключно в гугл класрум. 
Код доступу в старости групи.

Програма ЗНО 2020 з української мови й літератури 
 за наступним посиланням


ТЕМА 3. ЧИСЛІВНИК. СКЛАДНІ ВИПАДКИ УЗГОДЖЕННЯ ЧИСЛІВНИКІВ. ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ





https://www.youtube.com/watch?v=8SZSdXl7UOI



https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k


Параграфи 11, 12, 13 (сторінки 34-40).

Завдання

1.  Законспектуйте  в зошитах для виконання завдань на період дистанційного навчання матеріал на сторінках 34, 35, 37, 38.
2.     Виконайте вправи 3, 4, 7 на сторінці 35.
3.     Виконайте вправу 3 на сторінці 38.


Зверніть увагу!

    Дякую за надіслані роботи.  Мені приємно,  що ви  виконуєте запропоновані завдання.  Я з цікавістю перечитувала  ваші висловлення з теми "Кому жити комфортніше – оптимістам чи песимістам?" Але дотримуйтеся, будь ласка, вивченої схеми побудови роздуму. Уникайте помилок! 
Спеціальні слова-вирази
Теза
  • Я думаю,….
  • Я вважаю,….
  • Мені здається, що….
  • На мою думку….
  • На моє переконання,….
  • Мій погляд на цю проблему такий:…
Аргументи
  • Я так вважаю, тому що….
  • Довести своє твердження я можу такими аргументами: по-перше,…., по-друге,…..
  • На користь моєї думки можу навести такі аргументи:….
  • Хоча моя думка, можливо, видається дивною, спробую перконати вас такими аргументами:…
Приклади:
  • Скарбниця української літератури дає багато прикладів щодо порушеної проблеми.
  • На згадку приходить герой…
  • Проблема…..дуже актуальна, тому багато прикладів для її розв׳язання дає саме життя.
  • Найкращою ілюстрацією такого розуміння проблеми є герой….з твору…..
  • Історія також дає багато прикладів….
  • Згадаймо постать видатного…..
  • Хоча мій власний життєвий досвід ще порівняно малий, можу сказати, що….
  • Хочу навести приклад із власного життя….
Висновок:
  • Отже,можна дійти висновку, що….
  • Підсумовуючи, можна зазначити:…..
  • Таким чином, можна зробити висновок, що….
  • Отже, бачимо, що….
Вирази-зв׳язки:
  • По-перше, по-друге….
  • Повертаючись до думки про…., хочу зазначити, що….
  • Як я вже стверджував,….
  • Як можна побачити,….
У мене до вас повідомлення. 
     Я сподіваюся, що ви вже ґрунтовно опрацювали багато тестів за зразком  ЗНО. Настав час розповісти їх мені. Залишаю вам свій номер телефону (050) - 652 - 40- 90. Перед тим, як зателефонувати, надішліть мені смс чи повідомлення у вайбер і вкажіть своє прізвище та групу.  Я обов'язково вам відповім відразу або через певний час. Слухатиму тести  через відеозв'язок.  Ви знаєте з наших уроків, що мене ніколи не цікавить просто позначений буквою варіант відповіді. Тому відповідати слід, пояснюючи в кожному варіанті А, Б, В і Г (як ми це робили на уроках).   Будь ласка, орієнтуйтеся на ранковий час - 09.00 - 10.00 чи вечірній час - 19.00 - 20.00. Якщо ви не маєте можливості зателефонувати, то для вас є наступний варіант. Ви можете зняти на відео усне виконання тестів і надіслати мені. 
    Варіант ви обираєте на свій розсуд,  але виконувати завдання слід обов'язково! 
    Чекатиму! Вірю, що у вас усе отримається!


              Тести для виконання в усній формі для групи 23 - ПО 

1          1.На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ
А причіп
Б косий
В жалюзі
Г випадок
2         2. Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А За теорією Ч. Дарвіна було знято кілька цікавих науково-популярних фільмів.
Б За теорією Ч. Дарвіна тривалий час уважно слідкували науковці в Кембриджі.
В За теорією Ч. Дарвіна головною рушійною силою еволюції є природний добір.
Г За теорією Ч. Дарвіна з’явилися й інші пояснення чинників еволюції видів.
3          3. Антонімами є слова в рядку
А постійний – сталий
Б приємний – милий
В різниця – тотожність
Г провісник – предтеча   
4. Суфікс -інн(я) має різне значення в словах рядка
А носіння, говоріння
Б гасіння, коріння
В ходіння, шарудіння
Г терпіння, водіння
5         5. Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку
А рожеве фламінго
Б прудке кенгуру
В учена ступінь
Г високий насип
6          6. Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А мистец..кий, учител..ство, камін..чик
Б малесен..кий, одягаєт..ся, мен..ший
В жмен..ці, винос..те, виріз..блений
Г він..чати, запоріз..кий, жен..шень
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами.
(2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле –  і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату.
(5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
 7. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А до/купи
Б на/пам’ять
В на/зустріч
Г на/гору
8         8. У тексті слово фантастичні (речення 2) можна замінити всіма наведеними словами, ОКРІМ
А дивовижні
Б казкові
В неймовірні
Г правдиві
9        9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г п’ятому
          10. У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ
А жінок
Б людей
В історії
Г романи
           11. Виділені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А погляд, кладка, передзвін
Б сьорбати, весняний, всюди
В захист, розвиватися, пізній
Г нитці, баскетбол, молитва
Д край, вокзал, закріплення
           12. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку
А побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді
Б бузок … цвітінні, літак … хмарах, повідомили … новинах
В впадати … вічі, записано … статуті, місця … автобусі
Г квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці
Д костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері
           13.   Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка
А передгроз..я, суверен..ий, числен..ий
Б шален..ий, військ..омат, в..ічливість
В спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий
Г роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення
Д страшен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю
1          14. Разом треба писати всі складні слова в рядку
А фото/журналіст, високо/ефективний, екс/чемпіон
Б супер/обкладинка, західно/європейський, мікро/схема
В кисло/молочний, суспільно/політичний, пів/кілометра
 Г мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний
Д перекоти/поле, відео/конференція, міні/готель
            15. Прочитайте речення.
 Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А сто, від восьми до вісімдесяти
Б ста, від вісьми до восьмидесяти
В ста, від восьми до восьмидесятьох
Г сто, від вісьми до вісімдесяти
Д ста, від восьми до вісімдесяти
         16.  Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в  Холодному    Яру,..»  наведено в рядку
А хлопців зацікавили розлогі столітні дуби.
Б сповнюєшся дивовижною силою козацького краю.
В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї.
Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир.
Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».
            17.  Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
           18. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
 А На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.
 Б Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.
В На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.
Г На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.
Д У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.
1          19. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А читаймо, їжмо
Б живімо, стіймо В бережімо, печімо
Г сядемо, повірмо
Д дихаймо, граймо
      20.Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі  травневі вечори…» додати
А але недолюблюю холодні листопадові.
 Б зі щебетанням птахів у нашому саду.
В тоді так мріється про щось небуденне.
Г напоєні пахощами яблуневого цвіту.
Д хоча й червневі мають свої принади.
      21. Правильно оформлено пряму мову в реченні
А Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».
Б «Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».
В «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».
 Г «Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.
Д «Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».
         22. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Уважалося,(1) що рондель,(2) традиційна форма французької літератури,(3) придатний лише для пейзажної чи інтимної лірики,(4) однак Павло Тичина створив свій різновид цього жанру,(5) що увійшов у поетичний світ революційним фанфарним маршем,(6) сповненим самобутніх рефренів. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А кома 1 – при вставному слові
Б коми 2, 3 – при відокремленій прикладці
В кома 4 – перед сурядною частиною складного речення
Г кома 5 – перед підрядною частиною складного речення
Д кома 6 – при відокремленому означенні
      23. Синонімічними до простого речення «Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце» є всі наведені складні речення, ОКРІМ
А Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні.
 Б Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні.
В Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні.
 Г Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні.
Д Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування в тіні.
       24. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом.
 Синонім                                            Фразеологізм
А заходити збоку                              1 ні пари з вуст
Б за версту почути                            2 теревені правити
В плескати язиком                            3 грати очима
Г рота не розкрити                            4 починати здалека
Д пускати бісики                                
       25. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

А Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.
Б Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.
В Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.
Г Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.
 Д Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.
Відокремлений член речення
1 додаток
2 означення
3 обставина
4 прикладка (різновид означення)
2       26. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
А Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.
Б Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.
В Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.
 Г Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.
Д Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.
Умова вживання тире
1 тире між підметом і присудком
2 тире на місці пропущеного члена речення
3        тире при відокремленій прикладці
      4   тире в безсполучниковому складному реченні
      27 Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
      А Не докоряй нікóли і нікóму.
      Б Ніхто не винен у твоїх обрáзах.
      В Лиш посміються із такої примхи.
      Г Не варто звинувачувать когось.
      Д Порада доброї і мудрої людини.
      Тип односкладного речення
      1 означено-особове
      2 неозначено-особове
      3 безособове
      4 називне
28    З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.
А іменник
Б числівник
В прийменник
Г сполучник
Д частка
    Читання й аналіз тексту
     (1–5) Кілька років тому в нашому місті запрацювала «гаряча лінія», що дала змогу швидко комунікувати з владою для залагодження різноманітних проблем. Щойно цей контактний центр почав функціонувати, я стала його постійною клієнткою. За допомогою дзвінків удавалося відновлювати обгорілі ліфти, освітлення, асфальтове покриття й просто змушувати чиновників діяти.        (6–9) Кожна невелика перемога зі слухавкою в руках окрилювала й надавала сил рухатися далі. У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували.
    (10–12) Щоправда, з часом «гаряча лінія» дещо «охолола» й почала «реагувати» гірше, а я стала рідше телефонувати, зокрема через брак перемог над бюрократією, але все ж не опускала рук.
      (13–15) За останні півроку я скаржилася на бухгалтерку, що курить у приміщенні РЕО, на незручний графік прийому паспортиста, на паркування автомобілів поряд з пам’ятником Леонідові Бикову… А влада, звісно ж, «реагувала»…
     (16–21) У відповідях мене інформували, що сигаретного диму я не відрізняю від запаху зварювання, що паспортист дуже зайнятий, а паркування на газонах заборонено. Часом здавалося, що чиновники просто знущаються. Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.
      (22–31) Причиною такої зміни стало те, що, проходячи повз пам’ятник Бикову, нарешті побачила омріяні клумби, які роблять під’їзд до нього неможливим і захищають майданчик від руйнування. Хай хоч і через три місяці, але мої скарги, де я повідомляла, що водії, заїжджаючи за постамент, перетворюють територію навколо нього на розбиту сільську дорогу, таки подіяли! Це нічого, що на перше звернення посадовці відповіли, що залишати автівки на газоні заборонено й про це встановлено додаткові знаки (які там так і не з’явилися, а машини все продовжували нищити зелені насадження). Це нічого, що після другого сигналу мене «відфутболили» до патрульної поліції. Це все нічого... Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв» паркування...
        (32–33) Велика ця перемога чи мала – не так суттєво. Вона важлива, бо унаочнює істину: відчиняють тому, хто стукає...
       (34–44) Час пасивного очікування змін минув. Наша справа – «заражати» чиновників «вірусом небайдужості». Потрібно стати добрим і конструктивним тролем влади й спонукати її наводити лад, а щоб цей тролінг був дієвим й успішним, рекомендую взяти до уваги такі правила:
1. Якщо не намагатися щось змінити, тоді все залишиться як є.
2. Діяти треба письмово, а ще краще – з конкретним вхідним номером на документі.
3. Якщо з першого разу нічого не вийшло, не зневірюватися й діяти далі.
4. Якщо щось таки змінилося на краще, обов’язково дякувати.
5. Дякувати бажано теж письмово – це позитивний стимул для людей усередині системи відчувати власну значущість і повторювати свої маленькі подвиги.
       (45–49) Якщо кожен стане добрим тролем, то вже завтра зміни будуть помітні, адже безлад починається саме тому, що ми мовчимо про жахливе дорожнє покриття наших вулиць, знищені пам’ятки архітектури, загиджені двори, украдені гроші... Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком.
        За А. Леухіною Прочитайте інформацію з Вікіпедії та виконайте завдання
        В інтернет-термінології «троль» – це людина, яка розміщує брутальні чи провокаційні повідомлення в Мережі, наприклад, на дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Уважають, що термін «тролінг» є скороченням фрази «trolling for suckers» (техніка спортивної риболовлі), де «trolling», напевно, походить від «trawling» (тралення, ловля на блешню). Слово «тролінг», імовірно, набуло популярності завдяки подібності до слова «троль», що у фольклорі скандинавських народів позначає істоту потворну, неприємну, яка творить зло й завдає шкоди. Характерною рисою тролінгу є те, що його мета – привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і «популярність», справити незабутнє враження й для цього використовує будь-які засоби.
       29. Зважаючи на інформацію з Вікіпедії, можемо стверджувати, що в тексті значення слів «троль» і «тролінг» інші, ніж в інтернет-контексті. Найточніше суть цих понять у тексті передано в рядках
      А Троль – соціально активна людина, яка упереджено ставиться до органів влади й за будь-якої нагоди намагається ускладнити процес їхньої роботи різноманітними брутальними зверненнями. Тролінг – процедура некоректного звернення до органів влади.
      Б Троль – соціально небайдужа людина, яка не дає спокою тим, хто нехтує своїми посадовими обов’язками. Тролінг – процес постійного нагадування чиновникам про необхідність виконувати їхні обов’язки.
      В Троль – соціально не реалізована людина, яка будь-якими засобами намагається показати перед владою свою значущість. Тролінг – діяльність троля, що заважає роботі чиновників.
      Г Троль – соціально не затребувана людина, яка намагається самореалізуватися шляхом постійного привертання уваги до себе. Тролінг – набридання іншим через саморекламу.
      30. Основну думку тексту передано в рядках
       А У цій взаємодії з посадовцями була якась магія: як громадянка я могла повідомити, що не все гаразд, і вони реагували: відписували, телефонували й ремонтували. (рядки 6–9)
       Б Тож планувала написати нищівну статтю про бездіяльність такої «гарячої лінії», але сьогодні передумала й вирішила розповісти про інше: мою громадську активність не зведено нанівець.
(рядки 16–21)
       В Головне, що перед пам’ятником таки облаштували квітники, які зупиняють «героїв»   паркування... (рядки 30–31)
       Г Боротися з цим треба не розмовами на кухнях, а офіційним діалогом з чиновниками. Крок за кроком. (рядки 45–49)
       31. У тексті НЕ розкрито мікротеми
       А потенціал міської «гарячої лінії» щодо залагодження проблем у місті
       Б правила ведення постійної комунікації з офіційними органами
       В страх громадян боротися за свої права на чисте й упорядковане місто
       Г інертність бюрократичної владної машини під час залагодження проблем
      32. Із тексту зрозуміло, що авторка не реалізувала свого наміру написати нищівну статтю про роботу міської «гарячої лінії» (рядки 16–21) через те, що
      А регулярно отримувала від міської влади відповіді на свої звернення
      Б звикла до своєрідного знущання влади беззмістовними відписками
      В усвідомила шкідливість такої статті для залагодження міських проблем
      Г вирішила, що важливішими для читачів будуть позитивні приклади
     33. Ключовими словами тексту можна вважати всі, ОКРІМ тих, що наведені в рядку
     А добрий троль, гаряча лінія, влада
     Б ліфт, розмова на кухні, слухавка
     В контактний центр, діалог, адміністрація
     Г громадянин, офіційний запит, відповідь

                            Тести для виконання в усній формі для групи 21 - ПО 


1. Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку
А черв..як, надвечір..я, кав..яр
Б верхів..я, миш..як, сер..йозний
В грав..юра, з..юрмитися, арф..яр
Г сузір..я, під..їхати, духм..яний
2. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
А стомившийся за день
Б початкуючі поети
В дозрівші яблука
Г цілюща рослина
3. Лексичну помилку допущено в рядку
А о сьомій годині ранку
Б на наступній неділі
В властивий учневі
Г прийшов у справах
4. Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.
Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.
В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.
Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.
5. На другий склад падає наголос у слові
А позначка
Б центнер
В довідник
Г каталог
6. Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ
А прозріти
Б зоріти
В зиркати
Г неозорий
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
7. Слово демонів (речення 3) можна замінити словом
А ворогів
Б лиходіїв
В волхвів
Г духів
8. З великої літери в тексті треба писати слово
А (З,з)емлю
Б (І,і)ндійці
В (Б,б)ога
Г (Б,б)огородиця
9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г шостому
10. Вставним словосполученням ускладнено речення
А перше
Б друге
В четверте
Г шосте
      11. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку
А зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна
Б видимо-невидимо, анічичирк, аби-де
В як-не-як, в основному, по-чиновницьки
Г більш-менш, хтозна-коли, довкруги
Д по-четверте, всього-на-всього, щосереди
12. Виділені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А зіставити, просьба, зябра
Б усмішці, смієшся, посмішка
В несеться, тюльпан, тьмяно
Г перифраз, фонетика, любов
Д край, вокзал, закріплення
13. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
А свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий
Б тиж..невий, тріс..нути, захис..ник
В навмис..но, провіс..ник, хвас..нути
Г радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний
Д балас..ний, перехрес..ний, зліс..ний
14. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ
А шоста година п’ятнадцять хвилин
Б п’ятнадцять хвилин сьомої
В п’ятнадцять хвилин по шостій
Г чверть на сьому
Д чверть по шостій
15. Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку
А розмова з Олегом Плющ
Б гаманець Мар’яни Гриців
В телефон Артема Сидька
Г зустріч з Ганною Гончарук
Д робота Данила Федоренка
16. Прочитайте речення.
На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
17. Прочитайте речення.
Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А вимкнути, незважаючи на, позачиняти
Б виключити, незважаючи на, позакривати
В вимкнути, не дивлячись на, позачиняти
Г вимкнути, незважаючи на, позакривати
Д виключити, не дивлячись на, позачиняти
18. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
А «Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».
Б Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».
В «Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».
Г «Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».
Д «А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».
19. Прочитайте речення.
Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
20. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента
«Оглядаючи експозицію музею, …» додати
А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.
Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.
Г наші знання з історії були дуже доречними.
Д це чудова можливість поринути в минуле.
21. Однорідними додатками ускладнено речення
А Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.
Б Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.
В Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.
Г Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.
Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.
22. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов
міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю
успіху» є складне речення
А У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,
тому що так особистість може досягти успіху.
Б У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне,
щоб особистість могла досягти успіху.
В У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,
адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.
Г У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне,
бо так особистість досягне успіху.
Д У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне
через те, що так особистість може досягти успіху.
23. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване
в рядку
А кома 1 – між однорідними членами речення
Б коми 2, 6 – при відокремленій обставині
В кома 3 – на межі сурядних частин складного речення
Г коми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення
Д кома 7 – при однорідних членах речення
      24. Доберіть до кожного фразеологізму антонім.
      Фразеологізм
      1 тримати в чорному тілі
      2 розкрити карти
      3 викинути з голови
      4 мозолити руки
Антонім
А ставати дибки
Б гладити по голові
В ходити довкола
Г не йти з думки
Д ганяти собак
25. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Приклад речення
А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.
Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.
Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.
Випадок уживання тире
1 тире при відокремленій прикладці
2 тире в складносурядному реченні
3 тире при однорідних членах речення
4 тире між підметом і присудком
26. Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати
користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Фрагмент речення
1 оскільки були створені власне для цього.
2 й полегшувати життя в інформаційному світі.
3 але надмірна залежність від них є небезпечною.
4 їхня важлива функція – пошук інформації.
Тип речення
А просте з однорідними членами
Б просте з відокремленими членами
В складнопідрядне
Г складносурядне
Д складне безсполучникове
     27. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Приклад речення
А У королівстві дзеркал – лабіринт аватарів.
Б І дороги вперед тут тобі не підкажуть.
В Тут ні вітру, ні променів сонця нема.
Г Упізнаєш себе у віддзеркаленій парі.
Д Дивовижної казки мудрі слова…
Тип односкладного речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 безособове
4 називне
28. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово).
 Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, (1)характерників і (2)зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3)свідомо протистояти злу в (4)реальному житті та у власній душі.
А іменник
Б прикметник
В прислівник
Г форма дієслова (дієприкметник)
Д форма дієслова (дієприслівник)
      Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання  29–32.                               
(1–8) За кілька останніх років митці прикрасили зовнішні стіни київських будівель десятками яскравих і масштабних малюнків – муралів. Талановиті художники з України, Іспанії, Аргентини, Австралії та Франції оживили урбаністичний пейзаж столиці захопливими картинами. Неймовірні портрети, пейзажі й абстракції не лише тішать око своїми барвами та майстерністю виконання. Вони покликані привернути увагу до важливих тем і нагальних проблем: боротьби українців за свободу й гідність, загрози глобального потепління, видатних особистостей тощо.
(9–14) Мурали – один із різновидів сучасного вуличного живопису. Від звичайних графіті їх відрізняють зміст і масштабність. На думку багатьох, це справжні витвори мистецтва. Традиція стінопису в Києві як зовні, так і всередині будівель не нова. Зокрема, 1979 року відома майстриня петриківського розпису Марфа Тимченко разом із чоловіком Іваном Скицюком і дочкою Оленою створили ілюстрації майже до
50 казок у магазині іграшок «Казка».
(15–22) Сьогодні особливої популярності набули патріотичні картини. Найбільші з них можна побачити на Андріївському узвозі та на вулиці Боричів Тік. Їхнім автором є відомий стритарт художник із Франції Жульєн Маллан. На стіні п’ятиповерхової споруди зображено українку, її портрет доповнює пейзаж стародавнього Києва з украпленнями малюнків визначних пам’яток. Цей же майстер розписав будинок на вулиці Ольгинській: підлітки в одязі національних кольорів сидять спинами одне до одного й тримають ланцюг із підвіскою у вигляді українського герба.
(23–27) На стінописі «Я люблю Україну» зображено людину у вишиванці, долоні якої на тлі українського прапора складені у формі серця. Побачити малюнок можна у Виноградному провулку на Печерську. Цей патріотичний живопис створила команда «Uptown Team» – Максим Калмиков та Володимир Загородній із Вишгорода.
(28–31) Найвідоміший оболонський мурал – панорама Києва на вулиці Тимошенка, 13. Його автор – киянин Михайло Химич. Витвір вражає розмірами: 5 метрів заввишки та 27 – завдовжки. Майстер працював упродовж трьох місяців і витратив 15 літрів акрилової фарби.
(32–35) У центрі столиці, на бульварі Лесі Українки, з’явилося новее зображення – чарівна українка з вишиванкою. Це робота австралійського художника Ґвідо ван Хелтена, яку він присвятив красі наших жінок. До речі, цей настінний малюнок уважають найвищим у Європі – 42 метри.
(36–39) Місця для стінописів художники вибирають самі: знаходять потрібні за форматом і розташуванням, а потім отримують дозвіл в організаціях, що відповідають за благоустрій цієї території. Іноді авторам пропонують уже готові варіанти, вибрані заздалегідь представниками міської влади.
(40–46) Деякі кияни висловлюють думку, що такі малюнки виправдані лише на старих радянських спорудах – звичайних «коробках», яких багато в місті. Інші вважають, що доречність муралів залежить від того, де, на якій будівлі та в якому форматі вони виконані. Якщо це історична забудова, тоді категорично – ні; якщо житловий будинок непоказний, то настінний живопис, звичайно, прикрасить його. Головне, щоб був прихований сенс, спонука до роздумів, а не лише відображення авторової фантазії, зрозумілої виключно йому.
(47–51) До речі, у США стритарт розцінюють як облаштування міста. У Маямі, Сан-Франциско чи Атланті місцева влада залучає таких митців до благоустрою занедбаних районів, пустирів, парків і станцій метро. Є навіть спеціальні департаменти, що реалізовують ці проекти. Чому б не запозичити такий позитивний досвід?..
(52–54) Р.S. До речі, у рамках нового проекту City Art Гео ЛЕРОС у Києві, у парку
 ім. Т. Шевченка, поставили креативні лавки. Чим не об’єкти сучасного вуличного мистецтва?!                                                                                                   За О. Агарковою
29. На сайті цей текст доречно розмістити в рубриці
А «Сучасна урбаністична культура»
Б «Комунальні проекти Києва»
В «Символіка українських орнаментів»
Г «Архітектурні пам’ятки Києва»
30. Відповідно до тексту правильним є твердження
А Мистецтво вуличного живопису поширене в багатьох країнах.
Б Мурали найдоцільніше розміщувати на пам’ятках архітектури.
В Найкращими в Києві є стінописи, створені зарубіжними митцями.
Г Місце для малюнків на будівлях вибирають лише художники.
31. У тексті НЕМАЄ мікротеми
А вибір місця для сучасних стінописів
Б закордонний досвід використання муралів
В тематика столичних настінних малюнків
Г історія виникнення вуличного живопису у світі
32. Прочитайте слова В. Щербака.
Квітково-сюжетні буйнобарвні композиції особливо вражали маленьких відвідувачів, які радісно впізнавали тут немало улюблених героїв, з неабиякою майстерністю зображених серед фантастичних квітів, дерев та зела...
Наведений уривок стосується творчості
А Жульєна Маллана
Б Михайла Химича
В Марфи Тимченко
Г Ґвідо ван Хелтена


Слова з наголосами, які треба повторити для ЗНО
( згідно з офіційною програмою 2020 року)
Агрономія, алфавіт, аркушик, асиметрія.
Багаторазовий, безпринципний, бешкет, благовіст, близький, болотистий, бородавка, босоніж, боязнь, бурштиновий, бюллетень.
Ваги (у множині), вантажівка, весняний, вигода (користь), вигода (зручність), видання, визвольний, вимога, випадок, виразний, висіти, витрата, вишиваний, відвезти,відвести,відгомін, віднести,відомість (список), відомість (повідомлення, дані, популярність), вірші, віршовий, вітчим.
Гальмо, гальма, глядач, горошина, граблі,гуртожиток.
Данина, дано, дециметр, дещиця, де-юре, джерело,дивлячись, дичавіти,діалог, добовий, добуток, довезти,довести,довідник, догмат, донести,донька, дочка,дрова.
Експерт.
Єретик.
Жалюзі.
Завдання, завезти,завести,завжди,завчасу,загадка, заіржавілий, заіржавіти, закінчити, закладка (у книзі), закрутка, залишити, заміжня, занести, запонка, заробіток, заставка, застібка, застопорити, звисока, здалека, зібрання, зобразити, зозла, зрання, зручний, зубожіння.
Індустрія.
Камбала, каталог, квартал, кишка, кілометр, кінчити, колесо, колія, копчений(дієприкметник), копчений (прикметник), корисний, косий, котрий, крицевий, кроїти, кропива, кулінарія, курятина.
Лате, листопад, літопис, люстро.
Мабу́тьмагістерськиймаркетингмережаметалургіяміліметр.
Навчаннянанестинапійнаскрізнийначинканенавидітиненависнийненавистьнестиніздряновий.
Обіцянкаобранняобруч (іменник)одинадцятьодноразовий, ознакаоленьоптовийосетер,
отаман, оцет.
Павич,  партер, пекарський, перевезти, перевести, перекис, переляк, перенести, перепад, перепис, піала, підданий (дієприкметник), підданий (іменник, істота), підлітковий, пізнання, пітний, піцерія, подруга, позначка, помилка, поміщик, помовчати, поняття, порядковий, посередині, привезти, привести, приморозок, принести, причіп, проділ, проміжок, псевдонім.
Разом, ремінь (пояс), решето, ринковий, рівнина, роздрібний, розпірка, рукопис, русло.
Сантиметр, свердло, середина, сеча, симетрія, сільськогосподарський, сімдесят, слина, соломинка, статуя, стовідсотковий, стрибати.
Текстовий, течія, тигровий, тисовий, тім’яний, травестія, тризуб, тулуб.
Український, уподобання, урочистий, усередині.
Фартух, фаховий, феномен, фольга, форзац.
Хаос (у міфології: стихія), хаос (безлад).
Царина, цемент, центнер, цінник.
Чарівний, черговий, читання, чорнозем, чорнослив, чотирнадцять.
Шляхопровід, шовковий, шофер.
Щелепа, щипці, щодобовий.
Ярмарковий.

                                        https://www.youtube.com/watch?v=bH4OBpYCv9U
        

                                   


















Стартувала трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину

Стартувала трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube-каналі МОН (https://www.youtube.com/channel/UCQR9sMWcZshAwYX-EYH0qiA/videos)
Графік трансляцій:                                                                                                                                Четвер: 8:00 – 9:00 та 18:30 – 21:00                                                                            П’ятниця: 8:00 – 9:00 та 18:30 – 21:00                                                                          Субота та неділя: 10:00 – 20:00 (6,5 годин із перервами)                                      Офіційний канал МОН, де відбуватиметься трансляція, за посиланням https://www.youtube.com/channel/UCQR9sMWcZshAwYX-EYH0qiA.                                  Повні курси підготовки до ЗНО з тестами, завданнями та конспектами занять можна знайти на платформах онлайн-студій:                                                                                   EdEra: ed-era.com                                                                                                                       ILearn (Освіторія): ilearn.org.ua                                                                                               Prometheus: prometheus.org.ua                                                                                                             BeSmart: besmart.study      
http://osvita.ua/school/72586/  


https://www.youtube.com/watch?v=4sSTt55OcEE&list=PLEoEWGEBriPCTBIOQbXIIDzFFakriePu-


ТЕМА1.  ТРОП ЯК ЗАСІБ МОВНОГО ВИРАЖЕННЯ
Параграфи 4 – 5; 6 – 7, сторінки 14 – 23
ЗОШИТ
для самостійних практичних робіт
з  української мови
на період дистанційного навчання
здобувача (ки) освіти               групи
КЗ «Покровський педколедж»
П. І.

Завдання
1   1. У зошиті заповніть таблицю
            ТРОП
      ВИЗНАЧЕННЯ
        ПРИКЛАД
метафора


порівняння


перифраза


евфемізм


метонімія


синекдоха


оксиморон


епітет


гіпербола


персоніфікація



   2. Письмово виконайте вправу 7(1. А. Б.)на сторінці 18.
   3. У зошиті заповніть таблицю
 РИТОРИЧНА ФІГУРА
      ВИЗНАЧЕННЯ
        ПРИКЛАД
риторичне запитання


риторичне звернення


антитеза


градація


повторення


тавтологія як вид повторення


    4. Виконайте в зошиті тестові завдання(вправа 5на сторінці 21).
    5. Виконайте тестові завдання за зразком ЗНО
Завдання 1-10 мають по  чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1. За алфавітом  записано всі слова рядка
А чесний , чіткий, чипси, чотири
Б гачок, ґава, естетичний, Євген
В ватний, Валерій, вантаж, віра
Г калач, Лідія, міріада, мирний
2. Лише числівники записано в рядку
А двійка, двоє, другий
Б трійко, тричі, третій
В п 'ять, п'ятак, п'ятий
Г сім, сьомий, семеро
3.  Наголос падає на другий склад у слові
А дрова
Б спина
В донька
Г квартал
4. Антоніми записано в рядку
А щасливий – бідний
Б мужній – сильний
В журба – радість
Г вода – вогонь
5. Лексичну помилку допущено в рядку
А підготовка до уроків
Б похід до кінотеатру
В прейскурант цін
Г пориви вітру
6.  Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А  Як не мудруй, а вмерти треба.
Б Брехати – не ціпом махати.
В Глибока вода, тихо пливе.
Г Більше діла – менше слів .
              Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
(1) Хрещатик розпочинається з Європейської площі , а закінчується – Бессарабською.                          (2) Один  бік вулиці прикрашають адміністративні установи : (М,м)іськрада,  (У,у)країнське (Р,р)адіо, різні міністерства й відомства та ін. (3) На протилежному боці – переважно житлові будинки. (4) Нижні поверхи оздоблено гранітом , а верхні здебільшого облицьовано плиткою пісочного кольору. (5) Домінантою в архітектурному ансамблі Хрещатика є знаменитий будинок із зіркою – один з перших (К,к)иївських хмарочосів. (6)  А довершують красу вулиці славетні каштани, що навесні запалюють свої свічки.
7. З великої літери в тексті треба писати слово
А (М,м)іськрада
Б (У,у)країнське
В (Р,р)адіо
Г (К,к)київських
8. Складносурядним є речення
А  друге
Б четверте
В п'яте
Г шосте
9.  У формі знахідного відмінка вжито слово
А установи
Б будинки
В каштани
Г свічки
10. У переносному значенні вжито слово(речення 6)
А довершують
Б вулиці
В каштани
Г запалюють
 Завдання 11-20 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
11. Знак м'якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Аниз..кий, волин..ський, утр..ох
Б 
турец..кий, різ..бяр, нян..чин
В 
рибон..ці, красун..чик, сяд..те
Г 
погод..ся, жен..шень, тон..ший
Д винос..те, стежин..ці, т..мяний
12. Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А др..жати, пряд..во, тр..вога
Б 
тр..мтіти, мар..во, виб..рати
В 
пал..чка,кош..чок, створ..ння
Г 
к..рпатий, пром…нистий, л..ман
Д 
мавп..ня, пор..стий, обм..нати
13. Помилку допущено в написанні відмінкової форми числівника в рядку
А семи десяти шести
Б п'ятдесяти чотирьох
В восьмистам трьом
Г дев'яноста восьми
Д сорока чотирма
14. Помилку допущено в написанні імені по батькові в рядку
А Георгійович, Георгіївна
Б Григорійович, Григоріївна
В Андрійович, Андріївна
Г Миколайович, Миколаївна
Д Євгенович, Євгенівна
15. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
А сліпіший, найцікавіший, міцніший, понад усе
Б якнайприємніший, більш огрядний, темніший
В більш твердіший, світліший, найдобріший
Г пресумний, нижчий за брата, найсмішніший
Д важчий, найбільш яскравий, самий упертий
16. Чоловічий рід мають обидва іменники рядка
А поні, хобі
Б тюль, путь
В нежить, кір
Г дріб, попурі
Д ступінь, лють
17.  Спільнокореневим до слова пісний є
А пізній
Б посуха
В пісенний
Г пісковий
Д постувати
18.  Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку
А попри негоду / незважаючи на негоду
Б протягом тижня / упродовж тижня
В за декілька хвилин  / через декілька хвилин
Г за десять шоста / без десяти шість
Д донині не відомо / досі не відомо
19. Вставне словосполучення вжито в рядку ( розділові знаки пропущено)
А По-вірменськи ми на превеликий жаль не розуміли та в серцях тепло розливалося!
Б Словом я до безумства люблю небо трави зорі задумливі вечори ніжні… .
В 
По-перше не поспішай а по-друге завжди думай над кожним словом.
Г 
Отже весь наш клас улітку все ж таки поїде до Чорного моря.
Д 
Здавалося налетів дев'ятий вал і прокотився бурею по морі.
20. Пунктуаційну помилку допущено в рядку
А – Як то? За свого невірного гнилого кабана та ви взяли нашого коня! – репетувала Мотря, піднявши лице вгору.
Б– То ваш кінь гнилий та червивий, а не наш кабан, кричала Мелашка з-за бабиних плечей .
В- Ще й та обзивається ! Мовчала б уже та не гавкала, - кричала Мотря до Мелашки.
Г– Принеси лишень три карбованці, а ні, піду у волость,- обізвалася Мелашка .- тебе позивати
Д – Ще й вона піде у волость! Утри передніше віскривого носа та тоді підеш у волость, - кричала Мотря.
 21.  Доберіть до кожного фразеологізму антонім
Фразеологізм                        Антонім                           
1.      Тримати в кулаці              А у кишені бряжчить
2.      Ставати на диби                Б як у воду опущений
3.      Співати дифірамби           В попускати ніжки
4.      На сьомому небі                Г знімати стружку
                                            Д хоч мотузки крути
                                               Власне висловлення
22. Прочитайте наведений текст
     Одні люди про півсклянки води кажуть, що вона напівпорожня, а інші – наполовину повна. Комусь кажуть: «Зніми рожеві окуляри». А ті відповідають: «Вище голову – і життя заграє різними барвами».

Викладіть Ваш погляд на цю проблему:
Кому жити комфортніше – оптимістам чи песимістам?
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять вашу думку. Проілюструйте ваші міркування посиланням на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва ( зазначте автора й назву твору, укажіть проблему,  порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте зміст художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.




ТЕМА 2. Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей із основних розділів науки про мову. Морфологічна норма. ПРИКМЕТНИК. ВІДМІНКОВІ ЗАКІНЧЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ. СУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ ПРИКМЕТНИКІВ.


https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic

Параграфи 8, 9, 10,  сторінки 24 – 33.

1. Опрацюйте матеріал підручника.  
2.  Перепишіть прикметники, знявши риску.
Сіро/зелений, жовто/гарячий, кримсько/татарський, лимонно/кислий, зло/ворожий, вагоно/ремонтний, південно/східний, західно/європейський, давньо/римський, п’яти/зірковий, червоно/гарячий, блідо/рожевий, м’ясо/молочний, електронно/обчислювальний, народно/поетичний, крохмале/патоковий, мовно/літературний, історико/філологічний, шести/тонний, усесвітньо/історичний, соціально/економічний, івано/франківський, французько/німецький, кисло/солоний.
3. Виконайте тестові завдання.
1. Лише прикметники записано в рядку
А шкіряний, левовий, кожний
Б весняний, знаний, бетонний
В лисячий, танцюючий, ветхий
Г кварцовий, дужий, двозонний
2. Лише прикметники записано в рядку
А нове, гаряче, феноменальне
Б пластмасова, вранішня, варена
В несказані, нездійсненні, модні
Г чесний, печений, підлітковий
3. Помилку у творенні присвійного прикметника допущено в рядку
А бабусин
Б матусин
В Оленин
Г Ольгин
4. Помилку у творенні присвійного прикметника допущено в рядку
А Миколин
Б Микитин
В Назарин
Г Олексин
5. Помилку у творенні присвійного прикметника допущено в рядку
А Надіїн, Олексіїн, вовчий
Б Галинин, Юріїв, орлиний
В свекрушин, братів, чаїний
Г доччин, синів, соловейків
6. Помилку у творенні присвійного прикметника допущено в рядку
А невістчин, солов’їний, Павлів
Б старостин, Григоріїв, Ганнин
В гусячий, бабин, Вікторіїн
Г качиний, дідусів, Іллин
7. Лише якісні прикметники записано в рядку
А веселий, яскравий, лісовий
Б відвертий, мужній, міцний
В щирий, довгий, дерев’яний
Г сумний, глибокий, скляний
8. Лише відносні прикметники записано в рядку
А київський, народний, качиний
Б дорожній, світлий, кімнатний
В ситцевий, хімічний, зимовий
Г залізний, мовний, ведмежий
9. Якісний прикметник ужито в словосполученні
А золоті сережки
Б золоті хрести
В золоті персні
Г золоті руки
10. Стилістичну помилку допущено в реченні
А У зеленім вбранні йде весна.
Б Чекай мене у вишневім садку.
В У маминім слові звучить мудрість.
Г Розділові знаки в простім реченні.


4. Виконайте тестові завдання.
1. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А високий, жахливий, сліпий
Б холодний, новий, предобрий
В бідний, весняний, сміливий
Г важливий, теплий, міцний
2. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А теплий, успішний, босий
Б яскравий, кумедний, ясний
В добрий, зависокий, важкий
Г низький, новий, величезний
3. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А дорогий, тяжкий, тривожний
Б дешевий, швидкий, хворий
В далекий, милий, лисий
Г тонкий, глибокий, карий
4. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А суворий, огидний, волелюбний
Б ефективний, молодий, рідний
В жвавий, гарячий, здоровенний
Г доречний, щирий, каштановий
5. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка
А дешевший, найсвітліший, більш ніжніший
Б вигідніший, скромніший, якнайцікавіший
В більш точний, найбарвистіший, презлий
Г старіший, найпомітніший, самий веселий
6. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка
А дорожчий, світліший, найсміливіший
Б найвидатніший, смачніший, надлегкий
В триваліший, щонайтовщий, величезний
Г бідніший, найбільш активний, премудрий
7. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка
А найстарший, менш рішучий, найбільш міцніший
Б найосвіченіший, якнайсвіжіший, архіважливий
В найбільш упевнений, дотепніший, самий довгий
Г щонайгрізніший, менш досвідчений, найвужчий
8. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка
А найкмітливіший, більш грамотний, пречесніший
Б щонайгірший, більш чистий, найбільш весняний
В щонайупертіший, вишуканіший, більш чуйний
Г легший від усіх, добріший, найбільш білявий
9. Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників рядка
А найменш проблемний, вищий, найбільш миліший
Б більш зручний, якнайдовший, дорожчий над усе
В менш оригінальний, солодший, найсамотніший
Г щонайвужчий, найяскравіший, довжелезніший
10. Прикметник у ролі іменника вжито в реченні
А Фанерні журавлі не полетять у вирій.
Б Страшні слова, коли вони мовчать...
В Рожеві сосни... Арфа вечорова...
Г Не забувайте незабутнє...

5. Письмово в зошиті складіть текст-огляд смартфонів iPhone Х і Samsung Galaxy S 9 з порівнянням їхніх характеристик. Використайте в ньому форми вищого ступеня порівняння прикметників.
Параметри iPhone Х Samsung Galaxy S 9
Стандарт зв’язку 2G, 3G, 4G 2G, 3G, 4G
Діагональ екрана 5,8’’ 5,8’’
Роздільна здатність відео 2436 х 1125 2960 х 1440
Тип матриці OLED (Super Retina HD) Super AMOLED
Оперативна пам’ять 3 Гб 4 Гб
Вбудована пам’ять 64 Гб 64 Гб
Фронтальна камера 7 Мп 8 Мп
Основна камера 12 Мп + 12 Мп 12 Мп
Матеріали метал + скло метал + скло
Вага 174 г 163 г
Висота/ширина/товщина 143/70/7,7 148/69/8,5

Увага!
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.

НЕПРАВИЛЬНО                            ПРАВИЛЬНО
самий цікавий                                   найцікавіший
самий веселий                                   найвеселіший
більш цікавіший                               більш цікавий
менш веселіший                                менш веселий
дорожчий золота                               дорожчий за золото





2 коментарі: