Дистанційне навчання. 1 курс. Література


Українська література
1 курс
Завдання для дистанційного навчання
Підручник
Українська література (рівень стандарту):підруч. для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2019. – 256с.:іл.


ЗОШИТ
для самостійних практичних робіт
з  української літератури
на період дистанційного навчання
здобувача (ки) освіти               групи
КЗ «Покровський педколедж»
П. І.




                                                           Шановні першокурсники!
      Висловлюю вдячність тим студентам груп 12 - ПО, 13 - ПО, 11 - ТО, які відповідально поставилися до досить незвичного розповідання віршів напам'ять.  Дякую, що міцно заплющували очі, що вже заплющені очі закривали рукою.  Дякую, що намагалися розповідати щонайвиразніше; дякую за те, що помилялися, виправляли помилки й продовжували знову. Мені приємно було спілкуватися з вами через відеозв'язок, приємно було переглядати надіслані  відео на Viber та електронну пошту. 
       Але варто звернути увагу, що час вичерпується. Студенти, які до 01.05 включно не впораються з цим завданням, після 01.05 не матимуть змоги ні розповісти вірші, ні надіслати відео. Будь ласка, докладіть зусилля й не змушуйте заповнювати клітинки журналу відповідними негативними балами.

 ТЕМА 4.  Українська література 20-30-х років ХХ століття. Проза.
Микола Хвильовий ( Фітільов) "Я (Романтика)"
Завдання
1. Законспектуйте статтю підручника "Проза 20-30-х років ХХ століття" у вигляді таблиць "Стильове розмаїття прози" і "Прозові жанри" (сторінки 43, 44).
2. Заповніть хронологічну таблицю в зошиті для робіт на період дистанційного навчання за життєписом Миколи Хвильового (сторінки 45, 46).
3. Прочитайте новелу Миколи Хвильового"Я (Романтика)". 
4. Створіть літературний паспорт до твору, поєднавши відомості з лівої та правої колонок.
літературний рід
Я, мати, Тагабат, дегенерат, Андрюша
жанр твору
епос
стильова течія модернізму
новела
тема твору
вступ і три частини, розповідь від першої особи, присвята «Цвітові яблуні»
головна ідея
імпресіонізм
композиційні особливості
протистояння добра і зла в душі героя (людина й чекіст), його роздвоєність
герої твору
розвінчання й засудження революційного фанатизму

5. Перегляньте короткометражний фільм режисера М. Калюжного "Я" (2008), знятий за мотивами новели Миколи Хвильового " Я (Романтика)", і письмово висловте свої враження від фільму: наскільки точно передано атмосферу подій новели Миколи Хвильового; прийоми, використані оператором; музичний супровід; гра акторів.





Зверніть увагу!
Дорогі першокурсники! 
   Бажаю чарівного настрою й бадьорості, чудового самопочуття й натхнення, енергії й припливу сил.
    Дякую за висловлені думки про те, яким ви побачили ліричного героя поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і  " Ніч. А човен - як срібний птах!...".          Мені приємно,  що ви не тільки виконуєте завдання в зошитах, а й висловлюєте думки із запропонованих тем у коментарях. Але зверніть увагу, будь ласка, на грамотність. Уникайте орфографічних і пунктуаційних помилок! 
У мене до вас повідомлення. 
     Я сподіваюся, що ви вже вивчили  напам'ять запропоновані вірші. Настав час розповісти їх мені. Залишаю вам свій номер телефону (050) - 652 - 40- 90. Перед тим, як зателефонувати, надішліть мені смс чи повідомлення у вайбер і вкажіть своє прізвище та групу.  Я обов'язково вам відповім відразу або через певний час. Слухатиму поезії через відеозв'язок.  Але є одна незвична умова: вам доведеться розповідати напам'ять із заплющеними очима. Будь ласка, орієнтуйтеся на ранковий час - 10.00 - 12.00 чи вечірній час - 18.00 - 19.00. Якщо ви не маєте можливості зателефонувати, то для вас є наступний варіант. Ви можете зняти на відео виразну розповідь вами віршів напам'ять із заплющеними очима й надіслати мені. 
    Варіант розповіді ви обираєте на свій розсуд,  але виконувати завдання слід обов'язково! 
    Чекатиму! Вірю, що у вас усе отримається!

ТЕМА 1. П.Тичина. Поезії «Пам’яті тридцяти», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...»
Сторінки 16 – 28
Після опрацювання сторінок підручника дайте письмові відповіді в зошиті
1.     Заповніть таблицю
Вітаїстичність
Тенденції розвитку поезії цього періоду
Митці слова



2.     Заповніть таблицю
Кларнетизм
Ознаки кларнетизму
Ознаки кларнетизму, наявні в поезії «Ви знаєте, як липа шелестить…»



3.     Заповніть таблицю
Експресіонізм
                Ознаки експресіонізму


4.     Прослухайте ліричний вірш П. Тичини «Пам’яті тридцяти» у виконанні М. Бурмаки. Заповніть у зошиті літературний паспорт вірша
5.     Напишіть коротку передісторію створення вірша «О панно Інно..».
6.     Вивчіть напам’ять один із віршів П. Тичини ( на власний вибір)
   

      ТЕМА 2.  «Київські неокласики». М. Рильський. Загальний огляд творчості поета. Поезії "Солодкий світ...", " У теплі дні збирання винограду..."
Сторінки 37 – 42
Після опрацювання сторінок підручника дайте письмові відповіді в зошиті
                   1. Випишіть ознаки неокласицизму як літературного стилю.
          2. Заповніть хронологічну таблицю життєвого й творчого шляху Максима Рильського. 
      3. Перегляньте докуметальний фільм "Як на духу. Невідомий Максим Рильський".           https://www.youtube.com/watch?v=oa3zTESnDwg

               4Законспектуйте. Теорія літератури. Сонет. Філософічність.
            5. Вивчіть напамять вірш "Солодкий світ..." або сонет " У теплі дні збирання винограду..."


    ТЕМА 3.  Євген Плужник.  Поезії "Вчись у природи творчого спокою...", " Ніч. А човен - як срібний птах!..."
Сторінки 29 – 34
Після опрацювання сторінок підручника дайте письмові відповіді в зошиті
                   1. Законспектуйте сторінки 29- 31.
      3. Перегляньте лекцію літературознавця Я. Цимбал про життя та творчість Євгена Плужника


                     
               4Законспектуйте. Теорія літератури. Ліричний герой.
             5. Вивчіть напамять один із віршів "Вчись у природи творчого спокою...", " Ніч. А човен - як срібний птах!..."
                   6. У коментарях поміркуйте про те, яким ви побачили ліричного героя поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і  " Ніч. А човен - як срібний птах!..."
        
   
         













44 коментарі:

  1. Поміркуйте про те, яким ви побачили ліричного героя поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і " Ніч. А човен - як срібний птах!..." (5-7 речень)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я вважаю, що ліричний герой цих поезій гармонує з природою, має багатий внутрішній світ і,наприклад, таким рядком як "Вчись у природи творчого спокою..", автор, через ліричного героя вірша, закликає читача полюбити світ, природу, стати "одним цілим" з нею, адже ми- частинка природи.
      Аксьонова Ніна. 13-ПО

      Видалити
    2. Юдіна Ольга 11-ТО
      На мою думку ідея твору Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..." сконцентровано вже в першому рядку — треба вчитися «у природи творчого спокою». Тільки той, хто вміє її чути, — здорова й повноцінна людина, щаслива та творча особистість. У вірші "Ніч. А човен - як срібний птах!..." образ човна символізував долю людини в бурхливому морі життя. Автор пропонує нам насолодитися красою мінливого, невідомого світу який чекає на нас завтра. Герой твору сумує за красою природи, яка змінюється.

      Видалити
    3. Добрий день, Ніно, Олю.
      Нехай день почнеться з доброти!
      Не з суєти, не з маєти.
      Хай буде більше теплоти.
      Хай день почнеться із краси!

      Дякую за коментарі.

      Видалити
  2. На мою думку , ліричний герой розуміє ту глибину й нерозгаданість світу , але в цьому і є його краса й привабливість .Людині притаманно сумніватися , помилятися .Тому потрібно вчитися у природи прислухатися до свого серця , своєї натури як частки всієї природи .Почуття героя пов'язані із роздумами про те , що людське життя сповнене радості , а інколи смутку й невпевненості .Ліричний герой сумує за красою , яка минає .

    ВідповістиВидалити
  3. Я вважаю , що ліричний герой поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і " Ніч. А човен - як срібний птах!..." - немов художній двійник автора. Якому притаманні людські чесноти та почуття. Він нібито проводить паралелі між станом природи й перебігом подій у житті людини. Почуття героя зливаються з морськими краєвидами в один візерунок. Який підносить душу героя до космічних вершин.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Павле! Хороший коментар, але зверни увагу на складнопідрядні речення та розділові знаки між їхніми частинами.

      Видалити
    2. Я вважаю що ліричний герой поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і " Ніч. А човен - як срібний птах!..." - немов художній двійник автора. Якому притаманні людські чесноти та почуття. Він нібито проводить паралелі між станом природи й перебігом подій у житті людини. Почуття героя зливаються з морськими краєвидами в один візерунок. Який підносить душу героя до космічних вершин.

      Видалити
  4. На мою думку, ліричний герой розуміє природу та її красу.Автор закликає людину жити в гармонії з природою. А почуття героя досить нестримні та розсудливі.Він виражає неабиякий інтерес до природи, вважає її виразною та безмежно красивою,нібито порівнюючи природу з нашим життям.Людина часто помиляється,а якщо б вона ,як і природа, слухала своє серце,життя стало б набагато легшим.
    Ведькал Карина 13-ПО

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Карино! " Людина часто помиляється,а якщо б вона ,як і природа, слухала своє серце, життя стало б набагато легшим", - така думка заслуговує на те, щоб узяти її до уваги. Але "почуття героя досить нестримні та розсудливі" - це суперечливе твердження.

      Видалити
  5. Як на мене, ліричний герой цих поезій захоплюється красою навколишнього світу і відчуває біль з приводу відсутності душевної гармонії, закликає шанувати природу, вчитися у природи, прислухатися до своєї натури як частинки цієї природи. Ліричний герой розуміє глубину і привабливість світу, він несеться по хвилях життя, передаючи зачарування красою світу.
    Кожен з нас робить помилки тому і треба брати приклад у природи.

    ВідповістиВидалити
  6. Відповіді
    1. Наталко! До тебе прохання: повиправляй помилки й надішли повідомлення ще раз. Чекатиму.

      Видалити
  7. Петрішина Тетяна 11-ТО
    Я вважаю , що ліричний герой поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."і «Ніч... а човен — як срібний птах!..» виражає свою любов до природи. У вірші «Ніч... а човен — як срібний птах!..» ліричний герой піднесено вигукує: «Що слова, коли серце повне!», він захоплений красою Всесвіту. Наймудріша пора року — осінь, тому саме в цей час ліричний герой радить прислухатися до природи, у якій усе органічно. Дозріла пора символізує стан духовної зрілості. У вірші «Ніч... а човен — як срібний птах!..» він просить човна не поспішати, бо, з одного боку, хоче насолодитися красою, а з іншого — усвідомлює, що світ мінливий, невідомо, що чекає на нас завтра, тому треба пливти по життю спокійно, смакуючи його кожну мить. У цьому проявляється вітаїстичне (життєствердне) світобачення митця.

    ВідповістиВидалити
  8. На мою думку,ліричний герой даних поезій має тонкий внутрішній світ.Він захоплюється природою,її життям.Він ніби бачить те,чого не бачать інші.Ліричний герой - це частинка Євгена Плужника.Через нього автор намагається передати нам власний світогляд.Закликає бути єдиним цілим з природою та нарешті побачити її справжню красу.

    Бєлова Наталя 13-ПО

    ВідповістиВидалити
  9. Корнілова Ю. 12-ПО
    Я думаю, що ліричний герой поезії Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..."відносить природу, у якій все гармонійно поєднане та має багатий внутрішній світ. Часто людям притаманно сумніватися та помилятися. Тому поет хотів донести,що природа-найкращий вчитель, тільки вона може подарувати дущі спокій та поставити на правильний шлях. У вірші «Ніч... а човен — як срібний птах!..» Є.Плужник голосом ліричного героя звертається до внутрішнього світу читача, закликає його полюбити все, що знаходиться навколо нього, і насолодитися цією любов'ю,як би важко не було і якою б жорстокою вона не здавалася. Про це говорять рядки:
    " Злітай,душе! І,мов нове світило,
    Осяй глибини й простори ці!"

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Юліє! Дякую. Змістовно. Але рядки з вірша записуються без лапок.

      Видалити
  10. Харанфіль Наталія 13-ПО
    Я вважаю, що ліричний герой цих поезій відчуває усю красу природи і навколишнього світу. Своїх читачів він закликає берегти,шанувати, та любити природу. Виправляючи помилки треба прислуховуватися до природи та навколишнього світу. Природа призиває нас до правильних вчинків, але на жаль не усі до неї прислуховуються. Якщо ми будемо чути природу - усе налагодиться. Отже, чуючи природу ми самі налагодимо наше життя.

    ВідповістиВидалити
  11. Юлія Копійка 13-ПО
    Я вважаю, що ліричний герой поезій Євгена Плужника "Вчись у природи творчого спокою..." вступає в гармонію з природою та дослухається до її порад. На таку думку мене наштовхнув рядок «Вір і наслідуй. Учневі негоже», автор закликає читача стати одним цілим з «Світом єдиним». " Ніч. А човен - як срібний птах!..."- неперевершена поезія, яка проводить паралелі між світом природи і людським життєплином. Ліричний герой захоплюється Всесвітом, з чим не можна не погодитись.

    ВідповістиВидалити
  12. Жолнер Анастасія група 12-ПО
    На мою думку, вірш " Вчись у природи творчого спокою",розповідає нам,про гармонію людини і природи, ліричний герой захоплюється красою навколишнього світу і закликає шанувати природу,тому що все минеться,а людина все одно буде бажати гармонії з навколишнім світом. У вірші "Ніч...а човен-як срібний птах..." ліричний герой захоплюється красою Всесвіту,почувається в ньому,як вільний птах серед безмежжя.Ліричний герой в обох віршах має тонкий і чуйний внутрішній світ.

    ВідповістиВидалити
  13. Софія Полтавець 13-ПО
    Ліричний герой цих поезій перебуває в гармонії з природою , розуміє глибину й незбагненність світу. Насолоджується красою Всесвіту і розуміє, що все в нашому житті мінливе. Ліричний герой закликає нас прислуховуватися і "Вчитися у природи творчого спокою!...".

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Софіє, хорошо, що ти висловила свою думку, але час вичерпався.

      Видалити
  14. Тулуп Марія 12ПО
    Я вважаю, що ліричний герой цих двох поезій дуже захоплюється красою природи, у якій все гармонійно поєднане. Він мрійливій і закоханий у навколишній світ. Ліричний герой відчуває біль з приводу відсутності його гармонії з природою. Він закликає прислуховуватися к природі, адже тоді помилок в нашому житті буде менше. Автор закликає всіх шанувати природу і стати з нею «однім цілим».

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Маріє, дякую, але час вичерпався. Бажано виконувати завдання вчасно.

      Видалити
  15. Молчанова О. 11-то
    «Ніч.., а човен — як срібний птах!..»- ця мініатюрна поезія
    нагадує симфонію, у якій почуття ліричного героя й морські краєвиди зливаються в один візерунок, характеризують душу ліричного героя, його бунтівливу вдачу. Водночас морська стихія є втіленням вічності, що підносить душу людини до космічних вершин, до абсолюту світла.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Олександро! Я врахую це завдання, але час на його виконання вичерпався.

      Видалити
  16. Кірдяєва Світлана 12-ПО
    Як на мене, ліричний герой цих поезій захоплюється красою навколишнього світу. До тих вічних цінностей, взірців, до яких варто звертатися, поет відносить природу, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот. Людині притаманно сумніватися, помилятися. Тому потрібно і вчитися у природи, прислухатися до свого серця, своєї натури як частки цієї природи. І вірити, мати якісь ідеали, співзвучні загальнолюдським, щоб не схибити, не піти манівцями.

    ВідповістиВидалити
  17. На мою думку, герої творів Євгена Плужника знаходяться у гармонії з природою, з навколишнім світом,герої обох творів закликають нас насолоджуватися природної і навколишніми красотами світу."Не спіши, не лети по сяйних світах"- рядки взяті з твору "Ніч... а човен — як срібний птах!.." вони є доказом моїх слів.
    Сагоян Катерина 13-ПО

    ВідповістиВидалити
  18. На мою думку, Ліричний герой цих поезій перебуває в гармонії з природою ,він дуже закохан у природу та навколишній світ , закликае нас помічати такі речі як ераса природи ,людина в наш час перестала замічати прості речі! Прочитавши цей вірш , можно просто помріяти про майбутнье , та поставити собі якісь цілі.

    ВідповістиВидалити